czwartek, 4 lipca 2013

Awans, mistrzostwo, baraż, spadek

Jak coś się dzieje, to wszystko naraz. Tym razem ostatnie mecze sezonu zbiegły się w czasie z egzaminami na studiach. Na szczęście nauki nie było zbyt dużo i opuściłam tylko jeden weekend. Głupio mi za to, że ostatni post zamieściłam ponad miesiąc temu, ale teraz mam wakacje i postaram się to nadrobić. Były orliki w deszczu, hitowe juniorskie derby, mecz o utrzymanie, mecz o awans, mecz o mistrzostwo... Gościłam również na spotkaniu rozegranym przez sędziów ;>




Z ważniejszych informacji: Energetyk ROW Rybnik awansował do I ligi! 30 km od siebie mam więc zaplecze Ekstraklasy. Jako lokalną patriotkę bardzo mnie to cieszy i postaram się tam jeździć jak najczęściej się da. Do tej pory byłam tam raz, i trudno powiedzieć, czy mi się podobało, skoro przez całe 90 minut ktoś wylewał na mnie wiadra wody. Ale stadion się remontuje, drużyna się wzmacnia, będzie fajnie.


Info numer dwa: piłkarki RTP Unia Racibórz po raz piąty z rzędu zostały mistrzyniami Polski. To już jest nudne :-D Gdyby jeszcze coś za tym szło: promocja miasta, sukcesy na arenie międzynarodowej czy chociażby pieniądze, byłoby świetnie. Niestety, popularność kobiecej piłki w Polsce jest porównywalna z popularnością skoków narciarskich na Jamajce. I żadne mistrzostwo Europy kadry U-17 tego nie zmieni.














RTP Unia Racibórz - AZS UJ Kraków 4:0 (4:0)

Bramki: Patrycja Wiśniewska 13', 28',44', Okoro Chinasa Gloria 40'

12.06.2013r. Stadion OSiRu w Raciborzu.


Jak się potrafi średnio grać, trzeba liczyć na łut szczęścia. I to się właśnie udało KS Unii. Unia tej wiosny była raz na wozie, raz pod wozem. Ostatnio częściej pod. I kiedy spadek był pewny... okazało się, że będzie baraż! Ekipa Ryszarda Remienia wykorzystała szansę i IV liga zostaje w Raciborzu.


Choć nie wiem, czy jest się z czego cieszyć - jeśli przyszły sezon ma wyglądać tak samo jak miniony... Chyba wolałabym, żeby Unia gromiła wszystkich w okręgówce, żeby zagrała derby z Rafako i mecz z Borucinem (to ta cudowna drużyna wspinająca się co roku o ligę wyżej, o której nie raz wspominałam - teraz awansowali do okręgówki) niż żebym musiała po raz kolejny pisać, że niestety, ale trzech punktów nie ma. Tak jak miesiąc temu.





Trener Remień momentami może tylko bezradnie rozkładać ręce...






KS Unia Racibórz - MKS Iskra Pszczyna 0:4

Bramki: Rafał Klaja 3', Kamil Żemła 35', Mateusz Piesiur 53', Adam Maślorz 56'


8.06.2013r. Stadion KS Unia Racibórz.


Okręgówka stała się uboższa o jedną drużynę z powiatu raciborskiego. KS Stal Kuźnia Raciborska nie zabawiła tam długo, bo tylko jeden sezon. Miałam okazję być na ich ostatnim meczu na tym szczeblu rozgrywek, z LKSem Krzyżanowice.


Mecz bardzo ciekawy, emocjonujący... Niestety, piłkarze dali popis nie tylko umiejętności piłkarskich, ale i chamstwa. Siedem żółtych kartek za niesportowe zachowanie... Wulgarne wyzwiska w stronę sędziego... Gdyby to był mecz o wszystko i sędziowałby jakiś prawdziwy kalosz - ok, jestem w stanie zrozumieć. Ale to było spotkanie o nic, spadek Stali był dawno przesądzony, a Krzyżanowicom wygrana dawała tylko awans z 5. miejsca na 4. A sędzia nie popełnił żadnych dużych błędów.








LKS Krzyżanowice - KS Stal Kuźnia Raciborska 5:4 (2:3)

Bramki:
0:1 Marcin Hómin 2'
1:1 Przemysław Skrzeczowski 12'
1:2 Patryk Todoruk 22'
2:2 Maciej Biegański 41'
2:3 Dawid Prekaniak 45'+1
2:4 Jacek Herok 72'
3:4 Mariusz Frydryk 75' k.
4:4 Łukasz Sell 76'
5:4 Mariusz Frydryk 90' k.

26.06.2013r. Stadion LKSu Krzyżanowice.

Nawiązując do pierwszego zdania tego postu: w weekend gra Liga Orlik, odbędzie się również turniej o puchar prezydenta miasta, w którym biorą udział raciborskie kluby i na który czekałam cały rok. I co...? I nie będzie mnie ani na jednym, ani na drugim, bo wyjeżdżam do stolycy. Na zgrupowanie sędziów. Jako fotoreporterka oczywiście :-P Plan zwiedzania stadionów gotowy. Jak znajdę czas, to być może nawet uda mi się zobaczyć mecz, baraż o IV ligę. I wtedy będę już stuprocentową groundhopperką :-D
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz