niedziela, 2 marca 2014

Český je hezký

Co może być lepsze od niskich lig? Niskie ligi czeskie! Zápasy, vstupenky i týmy są u groundhopperów mieszkających przy granicy na porządku dziennym. W Czechach byłam tylko na Gambrinus lidze, więc kiedy nadarzyła się okazja, żeby obejrzeć coś, co jest bliższe memu sercu i mej pasji, wzięłam i skorzystałam. Zwłaszcza, że nie pamiętam, kiedy ostatnio byłam na meczu ot tak, jako widz, a nie w pracy. No i stęskniłam się za Czechami.




Chlebičov, niewielka wieś w pobliżu polsko-czeskiej granicy. Posiada najbardziej uroczy herb, jaki kiedykolwiek widziałam.


To tam przyszło mi spędzić niedzielne popołudnie. Na początek tradycyjny risercz okolicy.





A obiekt sportowy, na którym na co dzień mecze rozgrywa miejscowy SK Viktorie, przedstawia się tak:

Krecia robota.

Boisko główne...
...i boczne, które było areną dzisiejszych zmagań.

W meczu sparingowym zmierzyły się TJ Sokol Služovice i TJ Sokol Holasovice. Próbowałam ogarnąć, który to poziom i jak nazywają się ligi, w których grają te drużyny, ale tutaj będzie potrzebna pomoc specjalistów. Wiem jedynie tyle, że panowie z Holasovic występują ligę niżej niż ci ze Služovic.



Gdyby nie charakterystyczna sylwetka sędziego, nie zauważyłabym, że w ogóle jest na boisku, rzadko przerywał grę. Za to na wyróżnienie zasługuje jeden z asystentów, który mimo że przygodny i popalał sobie papierosa, to zaangażowany w bieganie z chorągiewką był bardziej niż niejeden posiadacz plakietki FIFA :-D





Krata króluje nie tylko na wybiegach.



Mało brakowało, a czeskich klimatów doświadczyłabym tydzień po tygodniu. Niestety nie mogłam uczestniczyć w raciborskiej wyprawie na mecz Baníka z Viktorią Plzeň - a podobno było ciekawie. Szczegóły tutaj.

Mecz rozegrano dosyć ciekawą piłką.
fot. gieksiarze.pl
Na koniec ciekawostka dla lubujących się w wiejskiej piłce - reportaż "Wiejscy sportowcy" z 1949 roku!
.

5 komentarzy:

  1. Na boisku w Chlebičovie karierę zaczynał Lumír Sedláček. Kto z "naszych" grał w drużynie Služovic?

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny sparing, tez bym sie wybrał ale za daleko ja juz na Górnym Śląsku 15 sparingów obejrzanych w tym roku na:http://nakibicowskimszlaku.futbolowo.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Sluzovice-VIII liga,Holasovice-IX liga.Chyba,że to były Sluzovice "B",to wtedy X liga.
    Nie siedzę w sparingach zbytnio,ale mecz Rohov-Pietraszyn byłby fascynujący :)

    OdpowiedzUsuń